A most debütált legfrissebb Nascar versenyautó lokálisan zéróemissziós hajtásláncot vonultat fel.
Az amerikai Nascar versenyautókról sok minden eszünkbe juthat, de talán legkevésbé a halk suhanás és a zéró emisszió.
Most azonban itt egy vadonatúj Nascar-járgány, melynek hajtásában már nincs belső égésű motor:


A testközelből először a most hétvégi Daytona 500 versenyen megtekinthető Chevrolet Blazer EV.R Nascar egy Next Gen versenyautó, melynek hajtásáról három darab nagy teljesítményű villanymotor gondoskodik.
A szabályozható összkerékhajtású újdonság összteljesítménye eléri az 1300 lóerőt, a motorok pedig egy 78 kWh kapacitású vízhűtéses akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát.
A Goodyear Racing Eagle gumikon gördülő versenyautó tömege és hatótávja egyelőre ismeretlen.



Formatervét illetően a kétajtós Blazer EV.R Nascar a nemrégiben forgalomba került közúti Blazer EV SS-re emlékeztet, mely az USA-ban átszámítva mintegy 24,5 millió forinton nyitó elektromos crossover 624 lóerős teljesítményű, 3,5 másodperces 0–100-as gyorsulású, illetve 488 kilométeres EPA-hatótávú.
