A 600 kW-os töltési teljesítmény révén fél perc alatt 10 százaléknyi energia tölthető a Formula E akkumulátorba.
A Formula E mezőnye ezen a héten látogat el először a szaúd-arábiai Dzsiddába, ahol a Forma–1 versenypálya egy 3 kilométeres szakaszán zajlanak majd az időmérő és versenyfutamok.
Megannyi késést követően a pénteki futamon debütál az úgynevezett Pit Boost, ami nem más, mint egy nettó 30 másodperces boxkiállás, melynek során villámgyors töltőre csatlakoztatják a Formula E kocsikat.
A 600 kW-os töltési teljesítménynek köszönhetően fél perc alatt 3,85 kWh-t lehet tölteni az akkumulátorokba. Mivel a telepek 38,5 kWh kapacitásúak, 30 másodperc alatt 10 százalékkal növelhető a töltési szint – teljesen szabványos CCS csatlakozón keresztül.
A Pit Boost 40 és 60 százalék közötti töltöttségi szint mellett vehető igénybe.

Viszonyításképp, a 89-105 kWh-s teleppel szerelt Porsche Taycan maximum 320 kW-tal tölthető, és ily módon körülbelül 18 perc alatt tudható le egy 10-80 százalékos töltés.
A Tesla legújabb Supercharger töltői maximum 325 kW-ra képesek, és egyelőre csak a nálunk nem kapható Cybertruck tölthető ilyen teljesítménnyel.
A közelmúltban egyébként volt szerencsénk versenypályán meghajtani egy Formula E autót, konkrétan egy Porsche 99X-et.
