A kétféle aero csomaggal és kétféle váltóval rendelhető új Porsche 911 GT3 egy szuperkönnyű szívómotoros hátsókerék-hajtású adrenalinbomba.
A Porsche tavaly ősszel leplezte le a felfrissített 911-es modell közúti és pályaautózásra egyaránt alkalmas egyik legizgalmasabb változatát, a faceliftes 911 GT3-at, mellyel mi a párizsi Rétromobile 2025 rendezvényen ismerkedtünk meg testközelből.
Ahol nem mellesleg korábbi, hasonlóan izgalmas modelleket is kiállított a német gyártó:




Első blikkre nehezen különböztethető meg egymástól a kifutó és az új GT3, mindenesetre az új mátrix LED fényszórókról és a finomított aerodinamikai csomagról a hozzáértők be tudják azonosítani a legfrissebb változatot.
A nagy hátsó légterelős normál, illetve hátsó szárny nélküli Touring változatokban rendelhető 911 GT3 4 literes 6 hengeres szívó boxermotorját némileg továbbfejlesztették, és csökkentették a károsanyag-kibocsátását, miközben a műszerfal bal oldalára visszatért az elforgatható slusszkulcsot formázó indítási megoldás.


Az 510 lóerős teljesítmény változatlan maradt, a csúcsnyomaték viszont 470-ről 450 Nm-re csökkent, de a rövidebb végáttételű hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú duplakuplungos automata váltó miatt a gyorsulás továbbra is brutális.
A 9000-es maximális fordulatszámú motorral felvértezett hátsókerék-hajtású sportkocsi kiviteltől függően 3,4-3,9 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, a végsebesség pedig 311-314 km/h magasságában alakul.



Említést érdemel továbbá az opcionális hátsó üléssor, a szuperkönnyű lítium-ion akkumulátor, a magnéziumfelni, a 9,9 millió forintos szupersportos és bukókeretes Weissach csomag, illetve az alig 1420 kilogrammos alaptömeg.
A 20-21 colos kerekekkel szerelt, továbbfejlesztett futóműves és optimalizált kormányzású új Porsche 911 GT3 magyarországi alapára 91,3 millió forint, a kerámiakompozit fékrendszer felára 4,6-5 millió forint, az egyedi fényezésekért pedig 5,2 millió forintot kérnek el.
Aki ennél is ütősebb 911-esre vágyik, annak továbbra is ott az elképesztő aerodinamikai csomagos, szuperkönnyű és 525 lóerős GT3 RS, mely minimum 108,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.





