A 61 éves Ferrari 250 LM a becsértékénél jelentősen drágábban talált gazdára a párizsi árverésen. Nem véletlenül.
Párizsban nemcsak a Rétromobile oldtimer szakkiállítás igen gazdag felhozatalát tekintettük meg, hanem az RM Sotheby’s városközpontban megtartott árverésére is betértünk.
A fő attrakció ez az 1964-ben készült Ferrari 250 LM volt, melynek értékét a licitálás előtt 25 millió euróra, vagyis mintegy 10 milliárd forintra becsülték:

Végül azonban ennél is jelentősen nagyobb összegért, 34,88 millió euróért, tehát több, mint 14 milliárd forintért talált gazdára a nem felújított, hanem patinásan eredeti állapotú versenyautó.
A tetemes summát nemcsak az autó kora és ritkasága indokolta, hanem többek közt az is, hogy ezzel a 5893-as sorszámú konkrét autóval nyerték meg 1965-ben a Le Mans-i 24 órás autóversenyt.

A NART (North American Racing Team) versenyautóját a 60 évvel ezelőtti Le Mans-i futamon Masten Gregory és Jochen Rindt vezette.
Ez az egyetlen privát csapat által versenyeztetett Ferrari, ami megnyerte a legendás 24 órás Le Mans-t, és az egyetlen Ferrari, ami a cégalapító Enzo Ferrari ideje alatt, 1947 és 1988 között hat 24 órás futamon vett részt. Háromszor Le Mans-ban és háromszor Daytonában.


Nem mellesleg ez volt a Ferrari utolsó Le Mans győztes kocsija egészen 2023-ig, amikoris a 499P hosszú idő után újra diadalmaskodni tudott a francia pályán.
1963 és 1965 között összesen 32 ilyen kocsit gyártott az olasz gyártó, ez a most kalapács alá került autó konkrétan a hatodik.


A 4,27 méter hosszú, 1,7 méter széles és alig 1,15 méter magas Ferrari 250 LM 2,4 méteres tengelytávolságú.
A mindössze 820 kilogramm tömegű apróság középre szerelt 3,3 literes V12-es Colombo motorja 320 lóerőt ad le 7500-as percenkénti fordulatszámon, a 294 Nm-es csúcsnyomaték 5500-nál ébred.
A 130 literes üzemanyagtartályú 250 LM végsebessége 290 km/h. Az ötfokozatú kézi váltós és természetesen hátsókerék-hajtású típus 211 versenyen indult, melyből 69-et meg is nyert.


14 milliárd forint nem kis pénz, azonban megjegyzendő, hogy egy 1954-es évjáratú Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagenért valaki 21 milliárd forintot fizetett az elmúlt hétvégén.
És még ez is messze van az abszolút rekordtól: 3 éve 55 milliárd forintos áron cserélt gazdát egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.






