Megérkezett az alap M3 Touringnál kicsit könnyebb és némileg erősebb új CS kivitel.
A BMW 2022 nyarán leplezte le az első sorozatgyártású kombi M3-ast, a Magyarországon jelenleg 37 millió forintos alapáron jegyzett M3 Competition M xDrive Touringot.
Ez az 510 lóerős és 3,6 másodperces 0-100-as szintidejű összkerekes puttonyos 280 km/h végsebességgel rendelkezik, de esetleg akadhatnak olyanok, akik ennél is izgalmasabb M3-as kombira vágynak.
Számukra készült a most debütált M3 CS Touring, a bajor gyártó első CS típusjelzést virító kombija. Íme:


Az újdonság elsősorban sárgás fényszóróiról, piros díszítésű hűtőrácsáról és hátsó légterelőjéről, valamint 19 colos első, illetve 20 colos hátsó egyedi könnyűfém felnijeiről ismerszik meg.
Az 500-1510 literes csomagterű, titán kipufogós kombi felár ellenében karbonkerámia fékkel is rendelhető.


A karbonszálas elemek széles körben történő felhasználásával 15 kilogrammal 1850 kilogrammra csökkent a tömeg, a 3 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor teljesítménye pedig a 2,1 barra emelt turbónyomás révén 530-ról 550 lóerőre nőtt.
Viszonyításképp, a 4,4 literes biturbó V8-as új M5 Touring 727 lóerőt tud, de a nehéz plugin hibrid hajtás miatt nem kevesebb, mint 2550 kilogrammot nyom a mérlegen. A különbség konkrétan 700 kilogramm.


A nyolcfokozatú automata váltós és összkerékhajtású sportkombi 650 Nm-es csúcsnyomatéka nem változott, ellenben a 3,6 másodperces 0–100-as szintidő 3,5 másodpercre olvadt (M5 Touring: 3,6 másodperc), miközben a végsebesség 280 helyett immár kereken 300 km/h.
Egy 80-ról 120 km/h-ra történő felgyorsítás akár 2,7 másodperc alatt letudható.


A világító CS logós karbon kagylóüléssel szerelt, akár exkluzív Laguna Seca Blue fényezéssel is rendelhető M3 CS Touring magyarországi ára egyelőre ismeretlen.
A márciustól kapható újdonság német alapára 152900 euró (62,4 millió forint), míg egy normál M3 Touring akár már 106300 euróból (43,4 millió forint) megúszható.

