A biztonsági teszteknél is új mércével dolgoznak a kínaiak.
A CATL, tavaly év végén mutatta be a Bedrock Chassis nevű moduláris platformját. A fejlesztés része, hogy extrém körülmények között is biztonságos maradjon az akkupakk. A CATL által végzett 120 km/órás frontális ütközési teszt során az utaskabin érintetlen maradt, és az akkumulátor sem gyulladt ki, sem robbanás nem következett be, bizonyítva a platform rendkívüli biztonsági teljesítményét.
A Bedrock Chassis a „Cell-to-Chassis” technológiát alkalmazza, amely közvetlenül a vázba integrálja az akkumulátort, ezáltal egy szilárd, háromdimenziós szerkezeti kapcsolatot teremt.
A tervezés inspirációja egy teknőspáncél szerkezeti ellenállása volt, így a platform képes a jármű ütközési energiájának 85 százalékát elnyelni, míg a hagyományos rendszerek csak körülbelül 60 százalékot érnek el. A kínai C-NCAP szabványos tesztjeihez viszonyítva – amelyeket 56 km/órás sebességgel végeznek – a 120 km/órás teszt jelentős előrelépés, egy 56 méter magas épületről való lezuhanás energiájával egyenértékű ütközési hatásnak felel meg.
A platform biztonsági funkciói között szerepel a nagyfeszültségű áramkörök azonnali, mindössze 0,01 másodpercen belüli lekapcsolása, valamint a maradék energia gyors levezetése 0,2 másodperc alatt.
Az első alkalmazója a platformnak az Avatr, a Changan, a CATL és a Huawei közös vállalata, amely ezt a technológiát hamarosan sorozatgyártású modelljeiben is használni fogja.