Két külön műfaj a villanyautó és a benzines.
„Miért tennénk valamit rosszabbá?” – ezzel utasította el a Porsche azt az ötletet, hogy az Ioniq 5 N-hez hasonló, szimulációs váltót építsen az elektromos autóiba – írja a Drive oldal. Elmondták, megvizsgálták a lehetőséget, de végül arra a következtetésre jutottak, hogy ez ellentétes lenne azzal, hogy a lehető leggyorsabban lehessen vezetni az autókat.
Lars Kern, a Porsche fejlesztési pilótája az ausztrál oldalnak arról beszélt, hogy figyelemmel kísérik a versenytársakat a sportos elektromos járművek piacán, így a Hyundait és az N részlegét is, amely vitathatatlanul izgalmas elektromos autót épített, a zuffenhauseni székhelyű márka azonban úgy gondolja, hogy a mesterséges sebességváltások többet ártanak, mint használnak. „Nem akarjuk meghamisítani a belső égésű motort, mert még mindig gyártunk belső égésű motoros autókat, így nem látjuk értelmét, hogy ezt tegyük.”
A Hyundai Ioniq 5 N, amely idén korábban debütált, olyan váltásokat imitál, amely csökkenti pillanatokra a teljesítményt és a nyomatékot sebességváltás közben, hogy utánozza a benzinmotoros modellek váltási élményét. A Hyundai célja azonban nem az volt, hogy a lehető leggyorsabb vezetési élményt nyújtsa, hanem hogy „szórakoztató” vezetést biztosítson. A váltókar kikapcsolásával egyébként gyorsabb köridőket lehet elérni.
Kern elmondta, hogy a Porsche a technológia vizsgálatának korai szakaszában leállt, és nem épített vagy tesztelt prototípust a szimulált váltóval. „Teszteltük a Hyundai Ioniq 5 N-t, de arra a következtetésre jutottunk, hogy ez nem az, amit keresünk. Nem próbáljuk az elektromos autót olyanná tenni, mint egy belső égésű motoros autó, ezért nem folytattuk ezt az irányt.”
A frissített 2024-es Taycan mellett a Porsche még ebben az évben piacra dobja az elektromos Macan középméretű SUV-t, és a 718 Cayman és Boxster utódja is elektromos autó lesz. Ezek az új modellek is átveszik a Taycanban elérhető push-to-pass funkciót is, amely rövid időre növeli a teljesítményt előzéskor, valamint a megnövelt teljesítményt a rajtprogram használata során.