A BMW M GmbH legexkluzívabb modelljében a gyártó valaha készült legerősebb közúti 6 hengeres erőforrása rejtőzik.

Az újkori BMW 3.0 CSL az aktuális M4-re épül, de teljesen egyedi külső megjelenéssel, csökkentett tömeggel és nagyobb teljesítménnyel támad.

A Michelin sportgumikkal szerelt 20-21 colos aranyszínű könnyűfém felniket kapott újdonság többek közt sárga menetfényes lézerfényszóróiról, egyedi hűtőrácsáról, új hátsó légterelőiről, titánkipufogójáról és stílusos színkombinációjáról ismerszik meg.

Az új 3.0 CSL-ben található a bajor gyártó közúti autóba szánt legerősebb sorozatgyártású soros 6 hengeres benzinmotorja. A 3 literes biturbó egység 560 lóerős teljesítményt, illetve 550 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.


Ez 10 lóerős többletet jelent az M4 CSL-hez képest, nyomatékban viszont 100 Nm-rel kevesebbet, ami annak következménye, hogy a 3.0 CSL-t más váltóval szerelik. Az adaptív M futóműves és alapáras M karbonfékes sportkupé kizárólag hatfokozatú kéziváltóval készül.


A mindössze 1624 kilogramm tömegű BMW 3.0 CSL menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, mint ahogy az egyedi hangulatú utasteret kapott újdonság árát sem fedték fel. Az 50 autót három hónap alatt fogják legyártani.


Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.