A Golf GTI dél-koreai riválisának motorjában találtak még néhány lóerőt és újdonság a nyolcfokozatú automata váltó.
A Hyundai 2017-ben mutatta be első igazán sportos autóját, az i30-as kompaktra épülő i30 N-t. A kiviteltől függően 250, illetve 275 lóerős kétliteres turbómotorral szerelt modell vezetési élményével tesztünk során maximálisan elégedettek voltunk, és most megérkezett az újabb verzió.

Újdonság többek közt az átrajzolt lökhárító, a nagyobb hűtőrács, a markáns nappali menetfényt kapott LED-fényszóró, illetve a korábbiaknál könnyebb 19 colos könnyfém felniszett.

A nagyobb kipufogóvégeket kapott és változatlanul elsőkerék-hajtású i30 N utasterében a korábbiaknál jobb minőségű anyagokkal és nagyobb kijelzős, frissített infotainment rendszerrel találkozhatunk. A sportülések 2,2 kilogrammal könnyebbek lettek.

A csúcsmodell teljesítménye 275-ről 280 lóerőre nőtt, a csúcsnyomaték az eddigi 353 helyett immár 392 Nm. Újdonság az opcionális nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, de a hatfokozatú kézi egység továbbra is a kínálatban marad. Az alapmodell nem lett erősebb, maradt 250 lóerős.

A változtatásoknak köszönhetően az erősebb i30 N 6,1 helyett 5,9 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra. A végsebesség 250 km/h.


Az új Hyundai i30 N európai forgalmazása 2021 elején kezdődik meg, az árak egyelőre ismeretlenek. A tavaly bajnoki címet nyert Michelisz Norbert is egy i30 N-re épülő versenyautót terelget a túraautó-világkupában (WTCR).

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.