Ilyen az, amikor a praktikumot alárendelik a polgárpukkasztóan egyedi formatervnek.
A Maserati az 1971-es Torinói Autószalonon tárta először a nagyközönség elé a keresztségben Boomerang nevet kapott hipersportautót. A neves formatervező, Giorgetto Giugiaro által megálmodott futurisztikus karosszériájú olasz járgány kezdetben olyannyira koncepcióautó volt, hogy még motor sem volt benne, de az 1972-es Genfi Autószalonra már a Maserati Borából érkezett 310 lóerős 4,7 literes V8-as motor lapult a lemezek alatt.





Bonhams
Az ötfokozatú kéziváltóval szerelt, 300 km/h végsebességű hátsókerék-hajtású unikumnak az utastere is megér egy misét, főleg a kormány az, aminek láttán mind a napig sokunknak leesik az álla. A tervezők ugyanis egy olyan volánt alkottak, amelynek fixen álló közepső részébe zsúfolták be az összes fontosabb műszert.

Bonhams
A mindössze 1,1 méter magas és 1,4 tonna tömegű Maserati Boomerang néhány éve 1,1 milliárd forint ellenében cserélt gazdát.

Bonhams

Bonhams

Bonhams
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.