A turbóval megvadított japán blokk 170 lóerővel mozgatja az 600 kilogramm körüli kisautót.
A Polski Fiat 126p, Kispolszki máig élénk emlék azoknak, akik valaha vezették. A Lengyelországban gyártott háromajtós kisautó, pöfögő kéthengeres farmotorjával nem is volt a legrosszabb választás viszonylag rövid helyváltoztatásra. Igaz, a 23 lóereje néha kevéskének bizonyult, ha felbukkant egy emelkedő.
Egy litván autóépítő, bizonyos Tomas Nenartovic szívébe annyira belopta magát a keleti blokk eme remek négykerekűje, hogy megépítette belőle a világ egyik legjobb zsebrakétáját. Ehhez egy Honda Civic 1.6-os VTEC motorjára volt szükség, amit a Kispolákba átrakva egy turbófeltöltővel is kiegészített, így a japán blokk teljesítménye 125-ről 170 lóerőre emelkedett. Mindez a mai turbókorszakban nem tűnik kimagaslóan soknak, de egy 600 kilogramm körüli bádogdobozban már félelmetes tud lenni.

Ugyan a napokban bemutatott Audi TT motoros, quattro hajtású Trabantnál valószínűleg lassabb az extra szélesítésekkel ellátott Honda-motoros Kispolski, de még így is sok mai, erősnek mondott autónak feladná a leckét.




Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.