2010. július. 26. 12:31
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2010. július. 26. 12:13
Autó
Cégautóban már nem extra a klíma
A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.
A hőség elviselésében sokaknak segítenek a légkondicionált irodák, az úton lévőknek pedig a klímával felszerelt autók. A cégek már több éve felismerték, hogy a klíma nem extra felszereltség a cégautókban. A figyelem fenntartásához, a balesetmentes vezetéshez vagy ahhoz, hogy egy tárgyalásra megfelelő állapotban érkezzen a munkatárs, elengedhetetlen a személyautókba épített légkondicionáló berendezés.
- Ahogy például a nyolc-tíz éve még extrának számító riasztó és telefon-kihangosító is alapvető elvárásként szerepelnek a cégesautó-szabályzatokban, úgy klíma nélküli autókat is csak elvétve kérnek a céges flották összeállításakor a vállalkozások. Klíma nélkül alacsonyabb lehet egy autó vételi ára, de bérleti konstrukció esetén nem előnyös, ha ilyen autót választanak a cégek. Légkondicionáló híján az autókat ugyanis a futamidő elteltével nehezebben, illetve olcsóbban lehet értékesíteni, hiszen a használt autó piacon is keresettebbek a klímával felszerelt gépkocsik. Ez azt jelenti, hogy a lízingkonstrukció végére alacsonyabb maradványértéket tudnak megállapítani az autóra, amihez relatív magasabb havidíj társul – hívja fel a figyelmet Zs. Nagy István a KBC Autolease üzletág igazgatója.
Ha a klíma megléte egyértelmű is, abban már megfigyelhető eltérés, milyen típusú berendezést választanak egy-egy céges autóhoz. Az alsóbb kategóriás, esetleg többek által használt autókba többségében manuális klímát kérnek a cégek. Automata rendszerek – ahol elegendő beállítani az utastér kívánt hőmérsékletét, és azt az automatika szabályozza – inkább a vezetői, magasabb kategóriás autókhoz járnak. Itt gyakran választják a kétzónás változatot, ami más-más hőmérséklet beállítást tesz lehetővé a vezető, illetve az utas oldalán.
- Ahogy például a nyolc-tíz éve még extrának számító riasztó és telefon-kihangosító is alapvető elvárásként szerepelnek a cégesautó-szabályzatokban, úgy klíma nélküli autókat is csak elvétve kérnek a céges flották összeállításakor a vállalkozások. Klíma nélkül alacsonyabb lehet egy autó vételi ára, de bérleti konstrukció esetén nem előnyös, ha ilyen autót választanak a cégek. Légkondicionáló híján az autókat ugyanis a futamidő elteltével nehezebben, illetve olcsóbban lehet értékesíteni, hiszen a használt autó piacon is keresettebbek a klímával felszerelt gépkocsik. Ez azt jelenti, hogy a lízingkonstrukció végére alacsonyabb maradványértéket tudnak megállapítani az autóra, amihez relatív magasabb havidíj társul – hívja fel a figyelmet Zs. Nagy István a KBC Autolease üzletág igazgatója.
Ha a klíma megléte egyértelmű is, abban már megfigyelhető eltérés, milyen típusú berendezést választanak egy-egy céges autóhoz. Az alsóbb kategóriás, esetleg többek által használt autókba többségében manuális klímát kérnek a cégek. Automata rendszerek – ahol elegendő beállítani az utastér kívánt hőmérsékletét, és azt az automatika szabályozza – inkább a vezetői, magasabb kategóriás autókhoz járnak. Itt gyakran választják a kétzónás változatot, ami más-más hőmérséklet beállítást tesz lehetővé a vezető, illetve az utas oldalán.

Autó
2010. július. 16. 05:42
Melyik a legnépszerűbb státusautó Magyarországon?
Autó
hvg.hu
2010. június. 28. 20:35
Olcsó a teherautó, mégsem veszik
Autó
hvg.hu
2010. július. 14. 12:00
Melyik a 20 legnépszerűbb munkacégautó Magyarországon?
Autó
2010. július. 13. 12:37
Ha nincs kedvezmény, nincs zöld flotta
Autó
2010. június. 17. 14:30
Ki kit figyel a cégautóban?
Autó
Kiricsi Gábor (hvg.hu)
2010. június. 09. 15:06
Aki cégautóval karambolozik, azt tréningre küldik
Autó
hvg.hu
2010. július. 15. 05:11