2010. március. 29. 00:37
Biró Csongor
Utolsó frissítés: 2010. március. 28. 20:59
Autó
Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.
Megelégedett vigyorral adtuk át egymásnak a Fabia, a Fabia Combi, a Roomster, a Fabia Scout, a Fabia Combi Scout és a Roomster Scout kulcsait. A skodások nem árultak zsákbamacskát, öt perces sajtótájékoztatón sorolták fel az újdonságokat: az autó orra optikailag szélesebb lett az új 3D-s lámpatestekkel, megváltozott a hűtőrács formája, új a kormány és a sportkormány, új az érintőképernyős Amundsen navigáció, új a klímakonzol, alapáras a projektoros fényszóró, feláras a kanyarkövető lámpa, az elektromos tolótető, új a légbefúvó nyílások szegélyének krómberakása, az Octavia tipográfiáját kapták meg a műszerfal órái, és a fedélzeti számítógép.
A lényeg azonban a motorfrissítés: az 1,2 literes közös nyomócsöves háromhengeres CR TDI motor 75 lóerős. Elfogadható lendülettel hajtja a Fabiát és a kombit, a Roomster Scouttal már kínlódik. A gyári átlagfogyasztása ötajtós Fabiában 3,3 liter, szén-dioxid-kibocsátása 99 gramm/kilométer. A Fabiánál 120 kilóval nehezebb Roomsterben sem fogyasztott többet 4,6 liternél. Hasonló szakaszon, sok emelkedővel és gyorsítással a Fabia Combi 1,2 TDI 4,3 litert fogyasztott, a szintén kipróbált 1,6 literes 105 lovas dízel csúcsmodell a Fabia Combi Scoutban 5 litert fogyasztott átlagban.
Ennél nem sokkal torkosabbak az új 1,2 literes TSI erőforrások, amelyek játszi könnyedséggel mozgatják még a Roomstert is. A motornak két változata érhető el, a kisebb, 86 lovas inkább a Fabia és a Fabia kombi mozgatására ideális, a 105 lovas a Scout és a Roomster változatokhoz ajánlott. Élmény volt a hétsebességes DSG-váltós Fabiával lenyomni piros lámpánál a görögöket, a legkedvesebb trófeám egy Cayenne Turbo volt. Persze a görögöknek eszük ágában sem volt versenyezni, igaz, 100 kilométer/órás sebesség alá csak lámpa közelében lassítanak. Sportfokozatban 5000-es fordulat környékén vált az automatika, de kézzel is válthatunk.
Az Európai Unió tagországaiba szállított összes jármű kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait, az 1,2-es hatvan lovas HTP-motor EU 5-ös változata később várható.
A mindennapos használat előnyei nem változtak: a Fabia Combi csomagtartója 505 és 1485 liter között variálható térfogatot kínál, a Roomster „VarioFlex” hátsó ülésrendszerével az eddigiekhez hasonlóan, a jövőben is mindenki számára az ideális mobilitás feltételeivel szolgálhat. A Roomster csomagtere 480-ról akár 1810 literig is bővíthető, színes tetővel is választható.
A ráncfelvarrott Fabia és Roomster már rendelhető, árai nyilvánosak, a régi motorokkal változatlanok (projektoros lámpákkal és gyári rádióval), a Scout modelleket az elhanyagolható érdeklődés miatt nem forgalmazzák nálunk. A 86 lovas 1,2 TSI alapára 3,401 millió forint (Roomster 3,979 millió Ft), a 105 lovas modell listára 3,754 millió forint (4,059 millió Ft), DSG-váltóval 4,04 millió (4,77 millió forint). Kilencven lovas, 1,6-os dízelmotorral 4,331 millió forint (4,703 millió forint), a 105 lovas változat 4,5 millió forintért kapható (4,785 millió forint), az 1,2 literes TDI hazai bemutatkozása később várható.
További képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Autómenedzser
Ennél nem sokkal torkosabbak az új 1,2 literes TSI erőforrások, amelyek játszi könnyedséggel mozgatják még a Roomstert is. A motornak két változata érhető el, a kisebb, 86 lovas inkább a Fabia és a Fabia kombi mozgatására ideális, a 105 lovas a Scout és a Roomster változatokhoz ajánlott. Élmény volt a hétsebességes DSG-váltós Fabiával lenyomni piros lámpánál a görögöket, a legkedvesebb trófeám egy Cayenne Turbo volt. Persze a görögöknek eszük ágában sem volt versenyezni, igaz, 100 kilométer/órás sebesség alá csak lámpa közelében lassítanak. Sportfokozatban 5000-es fordulat környékén vált az automatika, de kézzel is válthatunk.
Az Európai Unió tagországaiba szállított összes jármű kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait, az 1,2-es hatvan lovas HTP-motor EU 5-ös változata később várható.
A mindennapos használat előnyei nem változtak: a Fabia Combi csomagtartója 505 és 1485 liter között variálható térfogatot kínál, a Roomster „VarioFlex” hátsó ülésrendszerével az eddigiekhez hasonlóan, a jövőben is mindenki számára az ideális mobilitás feltételeivel szolgálhat. A Roomster csomagtere 480-ról akár 1810 literig is bővíthető, színes tetővel is választható.
A ráncfelvarrott Fabia és Roomster már rendelhető, árai nyilvánosak, a régi motorokkal változatlanok (projektoros lámpákkal és gyári rádióval), a Scout modelleket az elhanyagolható érdeklődés miatt nem forgalmazzák nálunk. A 86 lovas 1,2 TSI alapára 3,401 millió forint (Roomster 3,979 millió Ft), a 105 lovas modell listára 3,754 millió forint (4,059 millió Ft), DSG-váltóval 4,04 millió (4,77 millió forint). Kilencven lovas, 1,6-os dízelmotorral 4,331 millió forint (4,703 millió forint), a 105 lovas változat 4,5 millió forintért kapható (4,785 millió forint), az 1,2 literes TDI hazai bemutatkozása később várható.
További képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Autó
hvg.hu
2008. augusztus. 05. 20:22
Megéri a gázos Fabia?
Autó
hvg.hu
2007. november. 28. 18:33
Vezettük az új Fabia kombit
Autó
hvg.hu
2008. március. 07. 18:31