2007. november. 21. 19:04
automenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 09. 01:11
Autó
Citroen Picasso teszt: egyterű fényisten
Csak egy előítélet maradt meg bennem kósza kérdésként: szép és...

Stiller Ákos
Vezetése könnyű, a légies felépítés miatt jól átlátható a közlekedés, a hatalmas panoráma szélvédő kinyitja előttünk a világot, érzelmet és vidámságot varázsol az év vége szomorú hangulatában. Úgy van alárendelve a tartalom a formának és a formatervezésnek, hogy közben minden porcikájában funkcionális és praktikus. Tervezői okosan ügyeskedtek a részletekkel is.

Stiller Ákos

Stiller Ákos
[[ Oldaltörés: Tiszta üveg, tiszta fény ]]

Stiller Ákos
Nem nevezhető szóvá tehető apróságnak, csak nem nőtt a szívemhez a Citroen modern MCP-váltója, amely félautomatikus működésével azoknak jelent alternatívát, akik szeretik a kuplung nélküli kényelmes vezetést, de nincs elég pénzük automatára vagy nem akarnak ezért az élményért több üzemanyagot elpocsékolni. A hatsebességes MCP-váltó olcsóbb és takarékosabb, mint az automatikus váltóművek, ám én nem cserélném el sem kézire, sem automatára. A kuplungolást és a váltást helyettünk számítógép végzi, ritmusa teljesen eltért az enyémtől, mindig későbben váltott, mint ahogy én szerettem volna, főként a felfelé váltások késését kifogásolnám.

Stiller Ákos
Váltáskor bólogat az autó, persze ez az én hibám is volt, hozzá kell szokni, hogy ne folyamatosan adjuk a gázt, hanem érzéssel eltalálva, pont a váltás pillanatában vegyük le a lábunkat a pedálról. Mintha kézzel csinálnánk.
A kormány külön figyelmet érdemel, közepe nem forog, és annyi gomb van rajta, hogy elindulás előtt jó, ha felkészülünk belőle. Itt kapott helyet a telefon, a rádió, a tempomat minden kezelője, máshová nem is nagyon kell nyúlnunk vezetés közben. A Picasso ergonómiája példás, vezetői pozíciója kivételes. A fék kicsit magasan van, nehéz belerúgni, ha vészhelyzet áll elő.
A műanyag elemek minőségiek, mindent meleg tapintású anyagok takarnak. A beltér dizájnja barátságos, elegáns, néhol futurisztikus, de sehol nem tolakodó, sehol nem elcsépelt. A sok üveg ellenére biztonságban érezzük magunkat, a biztonsági öv bekötésére becsületesen figyelmeztet a rendszer mind az öt ülésen. A központi félméteres kijelzőn kapunk erről jelzés, itt minden infó előttünk van, ami a vezetéssel összefügg, a kijelző háttérszíne variálható, Nem csupán testre, de hangulatra szabható autó is a Picasso. Az oldalajtók diszkrét éjszakai megvilágítást kaptak, a csomagtartóban csőre töltve még egy elemlámpát is kap a tulajdonos.

Stiller Ákos
A négyzónás klíma digitálisan szabályozható, a kezelőfelületet a műszerfal két szélén helyezték el, a hátsó sorban külön szabályzóval gondoskodhatunk a megfelelő hőmérsékletről. A futómű enyhén imbolygós, erős tempók, országúti ralizás kizárva, nyugodt emberek autója a Picasso, még akkor is, ha a kétliteres HDi-dízel 138 lovat mozgósít. Autópályán is nagyon csendes a motor, még a reggeli hidegindítás hangja sem zavaró.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Citroen C4 Picasso 2,0 HDI, MCP Exclusive | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1997 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 138 lóerős 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 270 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2728 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4468/1831/1610 |
Csomagtér | 500-1734 liter |
Saját tömeg (kg) | 1640 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 190 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 12,1 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 9,9 |
Országúti | 5,9 |
Vegyes | 7,4 |
Tesztfogyasztás | 7,8 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 195 |
ÁRA | A tesztelt autó alapára 7 millió Ft. |