2006. szeptember. 22. 13:40
MTI
Utolsó frissítés: 2006. szeptember. 22. 13:34
Gazdaság
A GVH 315 millió forintra bírságolta a Procter and Gamble-t
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 315 millió forint bírságot szabott ki a Procter and Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt.-ra a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartásáért - közölte a GVH az MTI-vel pénteken.
A GVH a szeptember 21-i tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Procter and Gamble a televíziós reklámjaiban valamint hostessei által adott tájékoztatásaiban azt állította, hogy Bonux mosóporuk tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest.
Ezt a "rendkívüliséget" azonban nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A GVH álláspontja szerint az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter and Gamble a tesztelést végző
kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik.
A társaság ezzel a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra. A GVH a bírság kiszabásánál egyebek közt arra is tekintettel
volt, hogy a Procter and Gamble esetében hatodik alkalommal állapított meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
Ezt a "rendkívüliséget" azonban nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető. A GVH álláspontja szerint az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter and Gamble a tesztelést végző
kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik.
A társaság ezzel a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonux mosóporra. A GVH a bírság kiszabásánál egyebek közt arra is tekintettel
volt, hogy a Procter and Gamble esetében hatodik alkalommal állapított meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Gazdaság
MTI
2005. január. 28. 10:35
A Procter and Gamble megveszi a Gillette-et
Cégvilág
2004. február. 21. 00:00
Cégformát vált a Procter & Gamble.
Marketing|PR
2004. augusztus. 03. 09:02